עצימות באימונים וירידה במשקל



ריצה כמעט תמיד מזוהה עם ירידה במשקל והפחתת שומן ולכן, אין זה מפתיע שרבים החלו לרוץ במטרה לרדת במשקל ולהשיג כושר ובריאות.
ספורטאים, בכל ענפי הספורט השונים, בדרך כלל משתמשים בריצה כשליטה במשקל.
בשנים האחרונות, היו אנשי מקצוע רבים, בעולם הפיטנס, שהתעקשו שהדרך הטובה ביותר לשרוף שומן היא פעילות גופנית בעצימות נמוכה. הם טענו כי הליכה היא דרך טובה יותר לפעילות גופנית מאשר ריצה, כאשר הפחתת שומן היא המטרה. 
ההיגיון מאחורי טענות אלה הוא, כי אחוז גבוה יותר של שומן נשרף כאשר עובדים בעצימות נמוכה יותר. כאשר עובדים ב 50% מקצב הלב המרבי (MHR), כ -90% משריפת הקלוריות מגיעה משומן. כאשר מגדילים את העצימות ל 75% MHR , האחוז יורד ל 60% בערך, של שריפת הקלוריות המגיעות ממאגרי השומן.
אם ניקח את המידע הזה כפשוטו, המלצותיהם נראות תקפות. עם זאת, במבט עמוק יותר במספרים של האנשים שעובדים בעצימות גבוהה יותר, מוצאים רמה גבוהה יותר של סה"כ שריפת קלוריות. אימון של 30 דקות בעצימות נמוכה של 50% MHR שורף כ -250 קלוריות. מאחר ו 90% מהם באים משומן, משמע ש 225 קלוריות שומן נשרפות. נשווה את המספרים האלה לאימון בעצימות גבוהה יותר, של 75% מה MHR. בעצימות זו, 447 קלוריות נשרפות. שישים אחוז מן הקלוריות האלה מגיעות משומן, פירוש הדבר ש 268 קלוריות שומן נשרפות.
זאת ועוד, מחקרים מראים כי לאנשים שעובדים בעצימות גבוהה יותר, יש פחות אחוזי שומן בגוף מאשר אנשים שמבצעים פעילות גופנית בעצימות נמוכה יותר.
מחקר שנערך לאחרונה הרחיק לכת לומר כי, אימון ברמת עצימות גבוהה יותר יגרום להפחתת שומן הגדולה פי 9 מזו שניתנת באימון בעצימות נמוכה.
לסיכום, אם אתם רוצים לרדת במשקל, תעלו את עצימות האימון הגופני שלכם.
תרגום המאמר RUNNING INTENSITY AND WEIGHT LOSS - HOW RUNNING PACE AND INTENSITY AFFECTS FAT AND CALORIE BURNING מאת Rick Morris-נלקח בחלקו מאתר אנדיור-endure

WOD 16/7/13 יום ג'
האימונים הערב יהיו במתכונת קצת שונה.
18:00 אימון בבוקס (עקב החום)
19:00-20:00 ריצה כמתוכנן
21:00 בבוקס

18:00 / 21:00 אימון בבוקס:
משחקי שכיבות סמיכה
  • 5 סבבים של סינדי
  • 15 H.P.S
  • 5 סבבים של סינדי
*סינדי: 5 מתח - 10 שכיבות סמיכה - 15 סקווט

19:00-20:00 אימון ריצה:
  • 800X4  RUN
  • REST 1:1
לסיכום: משחקי שכיבות סמיכה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה