RMR

השבוע נדבר על תזונה.
לא הפעם אני לא אומר לכם מה לאכול!!!! 
השבוע אנחנו נדבר על כמות המזון / תזמון הארוחות וננסה קצת להבין את המדע מאחורי "התזונה" שלנו.
אז נתחיל:
rest metabolic rate-RMR
גוף האדם מעצם היותו חיי צורך אנרגיה.
לאנרגיה הזו, הבסיסית הזו שלנו קוראים RMR
ה-RMR שלנו משתנה בהתאם לאורך החיים שלנו, גנטיקה, משקל / גיל / מסת שריר וכדומה.
במידה ואנחנו רוב היום נמצאים בישיבה, לא צריכים לחשוב הרבה, ישנים הרבה שעות ובגדול עושים כלום אז ה-RMR שלנו יהיה נמוך-ממש נמוך.
במידה ואנחנו פעילים במהלך היום, בעלי מסת שריר יפה ומקפידים לזוז הרי שה-RMR שלנו עולה.
עכשיו מספרים- סתם נגיד שלגבר ממוצע יש RMR השווה ל-2000 קק"ל.
תוסיפו לזה אימוני קרוספיט קשים השווים לעוד גירעון קלורי של 500-700 קק"ל.
ואנחנו מגיעים למספר של 2700קק"ל - (שוב המספרים הם לדוגמה בלבד)
בשורה התחתונה רק בשביל לחיות בצורה תקינה אנחנו חייבים לצרוך 2700 קק"ל.
במידה ואנחנו רוצים להעלות מסה.... טוב צריך להכניס קלוריות חברים....ובמידה ואנחנו רוצים לרזות אז צריך ליצר גרעון קלורי.
עכשיו חשוב להבין!!!!!!!!
מעל 500 קק"ל גרעון ביום יכול לפגוע בכם!!! כן לפגוע ברמה שהורסת RMR ואז אין לכם הרבה סיכוי להרזות....
ובמידה ואתם עובדים כל כך קשה להעלות מסת שריר ואתם לא מצליחים / עייפים וכואבים אז אולי חסר לכם משהוא - קלוריות!!!!!
זה כמו בדיחה גרועה לפעמים כשאנשים מספרים לי שהם אוכלים פלאו או משהוא בסגנון אבל פשוט לא צורכים מספיק!!!! לא שומן לא פחממה בגלל הפלאו ובפועל לא מספיק פשוט לא אוכלים מספיק.
לסיכום אמרתי ואני אומר שוב: תקדישו 5 דקות להכנה: מה אני אוכל היום / כמה ומתי ותעשו לבד את החשבון הפשוט זה א. משביע?
ב. מספיק לי?
ג. יש לי שומן / ויטמינים / מינרלים / חלבון ?
יופי זה היה שיעור מספר 1 מחר ממשיכים מכאן.
WOD 7/9 יום ראשון
warm up:
  • סולם זריזות
pistpl squat
  • נלמד ונתרגל פיסטולים
  • מתקדם-בתוספת משקל
  • מתאמן-משקל גוף / גומיה / בעזרת ארגז
METCON
21-15-9-3
  • box jumps
  • pull ups
  • ring dips

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה